مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» شناختنامه حسین منزوی سرانجام مجوز نشر گرفت

 

 

شناختنامه حسین منزوی با مطالبی از شاعران و دوستان این غزلسرای فقید از جمله سیروس شمیسا، سعید حمیدیان، منوچهر آتشی، عمران صلاحی، بهاءالدین خرمشاهی، محمدعلی بهمنی، مفتون امینی و عزت‌الله فولادوند در کتابی با عنوان «از ترانه و تندر» پس از بیش از یکسال بررسی، سرانجام مجوز نشر گرفت.

این کتاب که شامل مقالات، یادداشت‌ها و اشعاری از صاحبنظران، شاعران و دوستان حسین منزوی است، اواسط مرداد ماه سال گذشته از سوی مهدی فیروزیان تدوین و برای چاپ تحویل انتشارات سخن شد.

شناختنامه حسین منزوی اخیراً مجوز نشر دریافت کرده و نشر سخن این کتاب ۶۲۴ صفحه‌ای را در مجموعه «در ترازوی نقد» خود به زیر چاپ برده و کتاب تا ۱۰ روز آینده در بازار عرضه می‌شود.

این موسسه انتشاراتی پیش‌تر هم شناختنامه‌هایی را برای هوشنگ ابتهاج، مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شفیعی کدنی در قالب همین مجموعه به چاپ رسانده بود.

مقالات و مطالب تعدادی از استادان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی درباره حسین منزوی از جمله سیروس شمیسا، سعید حمیدیان، مرتضی کاخی، غلامحسین عمرانی، اسماعیل خویی، محمدرضا خسروی، یوسفعلی میرشکاک، مرتضی امیری اسفندقه، رشید کاکاوند و مهدی فیروزیان در این شناختنامه آمده است.

مقالاتی از چند چهره فقید شعر ایران از جمله منوچهر آتشی و عمران صلاحی نیز همراه با مطالبی از شاعران جوانی مانند محمدسعید میرزایی و مریم جعفری آذرمانی در کتاب اخیر چاپ شده است.

همچنین در بخش خاطرات کتاب مذکور تعدادی از دوستان حسین منزوی شامل علیرضا سلطانی، بهروز رضوی، بهمن زدوار (کسی که ۷ سال با حسین منزوی همخانه بود) و طهمورث پورناظری به بیان بخشی از خاطرات خود با این غزلسرای معروف دوران معاصر پرداخته‌اند.

در این کتاب همچنین شعرهایی که برخی ادبا از جمله بهاءالدین خرمشاهی، محمدعلی بهمنی، مفتون امینی و عزت‌الله فولادوند درباره منزوی سروده‌اند، آمده و در پایان این کتاب هم یک کتابشناسی مفصل درباره حسین منزوی و سالشمار زندگی او به همراه عکس‌هایی از این غزلسرای معاصر اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین منزوی سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد و سال ۱۳۸۳ در تهران درگذشت. منزوی که از او به عنوان پدر غزل معاصر ایران یاد می‌شود، مدتی مسئول صفحه شعر مجله «رودکی» و همکار مجله «سروش» در سال نخست انتشارش بود.

با عشق در حوالی فاجعه، این ترک پارسی‌گوی (بررسی شعر شهریار)، از شوکران و شکر، با سیاوش از آتش، از ترمه و تغزل، از کهربا و کافور، با عشق تاب می‌آورم، به همین سادگی، این کاغذین جامه، از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها و حنجره زخمی تغزل از جمله آثار  زنده یاد منزوی است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:شناختنامه حسین منزوی, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب